به گزارش اگزیمنیوز، فرشید فرزانگان در حاشیه نشست هماهنگی اکسپو در جمع خبرنگاران افزود: همه تشکلهای صادراتی، اتاقهای بازرگانی مشترک و اتاقهای بازرگانی استانی حضور پررنگی در اکسپو خواهند داشت و برای تحقق این هدف اتاقهای بازرگانی استانی بهترین شرکتهای تولیدی و صادراتی و هیئتهای تجاری خود را معرفی خواهند کرد ضمن اینکه تشکلهای صادراتی مانند انجمن صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و انجمن خرما و پسته همچنین تشکلهای دانش بنیان، فرصت خوبی برای ارائه محصولات خود خواهند داشت.
وی اضافه کرد: هدف ما از حضور اکسپو ارتقاء صادرات کشور و استفاده از فرصت اکسپو برای رشد جایگاه صادراتی است.
بهروز ریاحی دبیرکل باشگاه تلاشگران ارزش آفرین کیفیت کشور نیز در این خصوص اظهار داشت: اکسپوی دوبی فرصتی برای معرفی کسب وکارهای نوپا و شرکتهای دانش بنیان ایرانی در عرصه فناوریهای نوظهور به ویژه در حوزه نانو و سلولهای بنیادی است تا ضمن معرفی محصولات خود، فروش خوبی هم داشته باشند.
وی با بیان اینکه ایران در ارزیابی اکسپوی ۲۰۱۵ میلان از میان ۱۹۰ کشور رتبه دوم را در معرفی تمدن، فرهنگ و هنر کسب کرده است اضافه کرد: با استفاده از تجربه اکسپوی میلان و برگزاری تورهای آموزشی، فرهنگی و صنعتی، سعی میکنیم بازدید کنندگان اکسپوی دوبی را در مدت شش ماه با دستاوردهای صنعتی، فرهنگی و هنری ایران آشنا کنیم ضمن اینکه تلاش ما این است بازدیدکنندگان با ظرفیتهای ایران در حوزه تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی، فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی آشنا شوند.
ریاحی گفت: ایران با دارا بودن فضایی به مساحتی بیش از دو هزار متر مربع، علاوه بر جمعیت کشورهای حاشیه خلیج فارس پذیرای بخش عظیمی از حدود ۲۵ میلیون بازدید کننده رویداد ۲۰۲۰ دوبی خواهد بود.
وی افزود: در رویداد اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی چهار کارگاه تخصصی را ویژه ایرانیان مقیم امارات برگزار میکنیم و بنا داریم بستر را برای بازدید گردشگران خارجی اکسپو از مناطق آزاد ایران را نیز فراهم نماییم.
اکسپوی دوبی ۲۰۲۰ به علت شرایط کرونایی با تاخیر از ۹ مهر ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ برگزار میشود.
نظر شما